Dnes < > November 2019
Sunday PO ÚT ST ČT SO
27
28
29
30
31
Nov 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Dec 1
2
3
4
5
6
7

Další zdroje informací o AP

ČECHOVSKÁ, L. (2011). Role mentoringu ve školní instituci.

Článek nepojednává přímo o asistentech pedagoga, zabývá se ale prací mentorů a jejich možným využitím ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním – na webu pro asistenty pedagoga je článek uveden proto, že některé role a pozice zde přisuzované mentorům by asistenti pedagoga mohli v praxi velmi dobře zaujmout a zastávat.

V úvodu autorka vysvětluje, proč ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků stojí tak často v opozici názory pedagogických pracovníků škol a názory pracovníků neziskových organizací, které s těmito dětmi pracují ve volném čase: Zatímco účast ve škole je povinná (motivace je vnější), spolupráce s neziskovou organizací je dobrovolná (motivace je vnitřní); pracovníci neziskových organizací také postupují ve vztahu k rodinám v rámci individuálního přístupu a řeší vzdělávací problémy dítěte jako součást rozsáhlejšího komplexu životních problémů rodiny (ve kterém rodiče žáka často nepovažují vzdělávací problémy za nejdůležitější). Pracovníci neziskových organizací také častěji zohledňují širší kulturní, sociální a ekonomické aspekty života rodiny.

Roli mentorů ve školství pak autorka vidí právě v pomoci nejen ve vzdělávacích, ale i v sociálních, ekonomických a dalších problémech, se kterými se rodiny žáků potýkají. Přítomnost takových mentorů by podle autorky „mohla přispět k vytváření mostů mezi pedagogickými pracovníky, žáky a jejich rodinami“ (s.14).

Jako alternativu k práci mentorů ve školách autorka uvádí možnost rozšiřování sociálních kompetencí (tedy rozšíření kompetencí mentoringu) u pedagogických pracovníků – jako příklad takového přístupu s rozšířenými sociálními kompetencemi uvádí práci učitelky Jarmily Zobačové (z Brna, protagonistka televizního cyklu Ptáčata), která navázala úzký vztah s rodinami svých sociálně znevýhodněných žáků.

Zdroj: ČECHOVSKÁ, L., 2011. Role mentoringu ve školní instituci. Komenský: časopis pro učitele základní školy 1/2011, s. 13-15.

AKTUALITY

ZŠ v Praze 3 přijme asistenta pedagoga na 0,6389

12.11.2019

Základní škola, Praha 3, Lupáčova 1/1200 přijme asistenta pedagoga na 1.stupeň, výše úvazku 0,6389 (23 h přímé pedagogické činnosti, 2,556 h práce související s přímou pedagogickou činností); Nástup možný od 1. 1. 2020. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Blansku a okolí

11.11.2019

Sháním práci jako asistent pedagoga v Blansku a okolí. Vystudovala jsem SPŠ v oboru pedagogické lyceum s výstupem asistent pedagoga / pedagog pro volný čas. Mám za sebou rok praxe u holčičky s ADHD. Práce asistenta mě baví a naplňuje a ráda bych dál pomáhala těm, co mou pomoc potřebují. Nástup možný ihned. >>

Asistentka pedagoga s praxí shání práci v Táboře

11.11.2019

Praxi asistentky pedagoga jsem vykonávala 5 let. Mám bakalářský titul, zkušenosti s dětmi z prvního stupně - ADHD, PAS. Ve volném čase ještě doučuji český jazyk,který je mým koníčkem.Pokud bych si mohla vybrat,ráda bych byla na prvním stupni ZŠ. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013