Dnes < > August 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
26
27
28
29
30
31
Aug 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Sep 1
2
3
4
5

Další zdroje informací o AP

DROTÁROVÁ, L. (2006) Asistent pedagoga - stav v ČR 2006

Publikace vydaná Institutem pedagogicko-psychologického poradenství ČR přináší poznatky z výzkumu, který autorka realizovala ve více než stovce škol, ve kterých působili asistenti pedagoga pro žáky „ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí“.

Popisovaný výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření (mezi 135 řediteli škol, 150 asistenty pedagoga a 220 pedagogy), doplněného analýzou 93 esejů vypracovaných asistenty pedagoga a rozhovory s asistenty pedagogy a řediteli škol.

Autorka se zabývá vzděláváním asistentů pedagoga (působících u žáků se sociálním znevýhodněním) a pokazuje na převahu asistentů bez maturity: podle výzkumu mělo v daném období (školní rok 2005/2006) více než padesát procent asistentů základní vzdělání nebo střední vzdělání bez maturity, na druhou stranu jen 2,5% asistentů bylo absolventy VŠ.

Důležitou součástí výzkumu bylo srovnání formálních náplní práce asistentů pedagoga s činnostmi, které asistenti uváděli ve svých esejích na téma „Můj pracovní den“. Ve srovnání s textem svých formálních pracovních náplní v praxi asistenti pedagoga častěji vykonávali dozory, činnosti týkající se prevence a řešení sociálně nežádoucích jevů, častěji se podíleli na řešení konfliktní situací a na doučování žáků (ve škole i v domácím prostředí žáků).

Autorka publikace rovněž referuje o získaných datech vztahujících se k preferovaným osobnostní dispozicím asistentů pedagoga: Dotazovaní z řad ředitelů škol, učitelů i asistentů shodně (jen v odlišné pořadí) označovali jako nejdůležitější vlastnosti asistenta pedagoga kladný vztah k dětem, trpělivost, empatii a komunikativnost. V srovnání s ostatními skupinami respondentů asistenti navíc zdůrazňovali ochotu pomáhat; ředitelé kladli větší důraz na zodpovědnost, ochotu vzdělávat se a vědomostní předpoklady; učitelé pak zdůrazňovali také potřebu důslednosti a kreativity asistenta pedagoga.

V závěru publikace autorka zmiňuje rovněž etnické příslušnosti a jazykové vybavenosti asistenta pedagoga – v popisovaném výzkumu necelá polovina asistentů a přibližně třetina učitelů označila za důležité, aby asistent byl Rom a aby uměl romsky.

Zdroj: DROTÁROVÁ, L. 2006. Asistent pedagoga - stav v ČR 2006. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR. ISBN 80-86856-22-4.

AKTUALITY

Asistentka pedagoga hledá práci v okrese Přerov, příp. Kroměříž nebo Olomouc

11.08.2020

hledám práci asistenta pedagoga v okrese Přerov, příp. Kroměříž nebo Olomouc na úvazek 0,5; 0,75 nebo 1,00. Mám absolvovaný kurz asistenta pedagoga a další vzdělání bych si ráda doplnila. K dětem mám velmi kladný vztah i bohaté zkušenosti s nimi a mým snem i životním cílem je s nimi pracovat a věnovat se jim, být jim nápomocná a předávat jim znalosti a dovednosti s láskou a pochopením. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Praze na 0,5 úvazek

11.08.2020

Hledám práci asistenta pedagoga. Město: Praha 1 - 10, úvazek: 0,5 - z důvodu denního studia na PedF UK., kvalifikace: momentálně absolvuji kvalifikační kurz potřebný k pozici asistenta pedagoga. Jsem zároveň studentkou PedF UK, a touto pozicí se chci samostatně vzdělávat a posouvat v pedagogické oblasti. >>

Zájemkyně hledá práci jako asistentka pedagoga v Praze 9

11.08.2020

Ráda bych pracovala jako asistentka pedagoga na 0,5 úvazek, nejlépe na Praze 9. Zatím nemám kurz, ale jsem maminkou 10letého chlapce s vývojovou dysfázií, specifickými poruchami učeni, aut. spektrem a 5letého zatím nemluvícího. Ráda bych pomohla a uplatnila své zkušenosti, je mi 34 let. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013