O projektu

Novinky v projektu

Nová škola připravila pro "své" školní asistenty, spolupracující pedagogy a zástupce vedení zapojených škol jednodenní kurz.

Skvělé zázemí jsme našli v Langhansu – Centru Člověka v tísni, které jsme okupovali v pondělí 31. 3. 2014 od 9 do 16:30. 

Lektorem dopolední - více teoretické - části byl Mgr. Vladimír Foist, ředitel ZŠ Poběžovice, která získala certifikát Férová škola Ligy lidských práv.

Na této škole se daří integrovat děti sociálně vyloučené, nadané, s poruchami učení nebo autisty. Škola se nachází v pohraničí na Domažlicku. Z 240 žáků, kteří školu navštěvují, je zhruba 80 sociálně znevýhodněných. 

Odpolední program měla na starost Mgr. Jarmila Zobačová, bývalá učitelka ZŠ Merhautova v Brně s dlouholetými zkušenostmi se vzděláváním sociálně znevýhodněných žáků (včetně zahraničních stáží).

Učila třídu tzv. „Ptáčat“ - dětí ze sociálně vyloučené lokality, o kterých ČT natočila stejnojmenný dokumentární seriál. Ten byl oceněn jako  „Čin roku“. Více najdete na www.ptacata.cz).

Program (ve stručnosti)

• Kdo je sociálně znevýhodněný žák

V tomto krátkém vstupu Báry Šebové jsme si vyjasnili, kdo to vůbec je sociálně znevýhodněný žák, jaké jsou aspekty sociálního znevýhodnění. Bára představila náš portál www.asistentpedagoga.cz a také příručku „Mají na to“ www.majinato.cz.

• Příklady dobré praxe při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků ZŠ Poběžovice – transformace školy na školu inkluzivního typu (Mgr. Vladimír Foist):

- práce s pedagogickým sborem
- spolupráce se zřizovatelem
- ŠVP
- hledání a nalézání zdrojů (fundraising); stanovení priorit dlouhodobého plánu rozvoje
- získávání asistentů pedagoga, jejich financování (dlouhodobé), vzdělávání a možnosti využití

• Příklady metod a didaktických postupů, které se osvědčily při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků (Mgr. Zobačová):

- krátký dokument o úspěšně podpořené žákyni ZŠ Merhautova + diskuse
- seznámení se s programem instrumentálního obohacování Reuwena Feuersteina – zaměření na rozvoj kognitivních schopností dětí školního věku
- využití písma Comenius script při práci s dětmi s projevy dysgrafie
- Drama act teaching

Seminář zakončilo - jak jinak - vyplňování evaluačních dotazníků pro zpětnou vazbu, jak byl kurz přínosný a co máme zlepšovat.

Doufáme, že to nebyl pro účastníky ztracený čas a poznatky, které si odnesli, využijí při své práci.

AKTUALITY

ZŠ v Praze 3 přijme asistenta pedagoga na 0,6389

12.11.2019

Základní škola, Praha 3, Lupáčova 1/1200 přijme asistenta pedagoga na 1.stupeň, výše úvazku 0,6389 (23 h přímé pedagogické činnosti, 2,556 h práce související s přímou pedagogickou činností); Nástup možný od 1. 1. 2020. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Blansku a okolí

11.11.2019

Sháním práci jako asistent pedagoga v Blansku a okolí. Vystudovala jsem SPŠ v oboru pedagogické lyceum s výstupem asistent pedagoga / pedagog pro volný čas. Mám za sebou rok praxe u holčičky s ADHD. Práce asistenta mě baví a naplňuje a ráda bych dál pomáhala těm, co mou pomoc potřebují. Nástup možný ihned. >>

Asistentka pedagoga s praxí shání práci v Táboře

11.11.2019

Praxi asistentky pedagoga jsem vykonávala 5 let. Mám bakalářský titul, zkušenosti s dětmi z prvního stupně - ADHD, PAS. Ve volném čase ještě doučuji český jazyk,který je mým koníčkem.Pokud bych si mohla vybrat,ráda bych byla na prvním stupni ZŠ. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013