Dnes < > May 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
26
27
28
29
30
May 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Jun 1
2
3
4
5
6

Další zdroje informací o AP

KLEIN, V., MATULAYOVÁ, T. (2007). Aktuálne problémy v multikultúrnej výchove rómských žiakov.

Třetí část obsáhlejšího článku Vladimíra Kleina a Tatiany Matulayové zaměřeného multikulturní vzdělávání v SR se zabývá názory pedagogických asistentů na jejich postavení a akceptaci v multikulturní škole.

Autoři přinášejí poznatky z dotazníkového šetření realizovaného mezi 60 asistenty v několika slovenských okresech – z těchto asistentů se více než polovina hlásila ke slovenské národnosti, přibližně třetina k národnosti romské a zbytek k národnosti maďarské.

Zajímavá byla zejména zjištění týkající se vazby asistentské profese na společenský status a společenské vztahy pracovníků: celá polovina respondentů uvedla, že se jejich společenský status (od doby kdy začali pracovat jako asistenti pedagoga) v rámci romské komunity zvýšil a dvě třetiny ze všech dotazovaných zaznamenaly zlepšení jejich společenského postavení v rámci majoritní společnosti.

Více než dvě třetiny respondentů výzkumu také uvedly, že vzdělávání a zaměstnávání asistentů pedagoga má pozitivní vliv jak na vztahy uvnitř romské komunity, tak i na vztahy mezi Romy a majoritou. Na základě toho poznatku autoři potvrzují předpoklad, že „rómský problém je problémom predovšetkým sociálným a nie národnostním“ (s. 7).

Za pozornost stojí i názory asistentů na celkovou koncepci vzdělávání romských žáků: 90% dotazovaných považuje za nejoptimálnější variantu společné vzdělávání romských a neromských žáků a nesouhlasí se vzděláváním segregovaným, naopak jen 20% respondentů považuje za vhodné zavádění vyučování v romském jazyce.

Zdroj: KLEIN, V., MATULAYOVÁ, T., 2007. Aktuálne problémy v multikultúrnej výchove rómských žiakov. Technológia vzdelávania : Vedecko - pedagogický časopis s informačnou přílohou 7/2007, příloha Slovenský učitel, s.2-8.

AKTUALITY

Jak se dařilo asistentům v době krize? Jak se připravit, abychom případné další zavření škol zvládli lépe? Podívejte se na webinář

29.05.2020

Jak dnes asistenti spolupracují s pedagogy a jak podporují žáky se speciálními vzdělávacími potřebami? Jaké nástroje a metody v práci na dálku se asistentům osvědčily? Na co by bylo dobré po aktuálních zkušenostech navázat a co lze stále ještě zlepšovat? To probírali na webináři projektu APIV B Alexandra Petrů z Člověka v tísni a Tomáš Machalík z Národního pedagogického institutu ČR. >>

Asistent pedagoga hledá práci v Tišnově a okolí

27.05.2020

Hledám práci na pozici asistenta pedagoga v Tišnově a okolí. Mám středoškolské vzdělání ukončené maturitou. Nyní studuji druhý semestr CŽV Masarykovy university v Brně obor Vychovatelství. Mám s dětmi zkušenosti a velmi kladný vztah. Měla bych zájem o uplatnění v tomto oboru nejlépe v MŠ či ZŠ. >>

ZŠ v Praze 6 nabízí práci asistenta pedagoga na 1,0 úvazek

27.05.2020

ZŠ Hanspaulka na Praze 6 nabízí práci asistenta pedagoga na plný úvazek k chlapci s tělesným postižením (s obsluhou vozíku), který je žákem druhého stupně. Nabízíme pevnou pracovní dobu převážně v dopoledních hodinách. Příjemný pracovní kolektiv, práce v týmu. Možnost získání praxe a dalšího vzdělávání. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013