O projektu

Klíčové aktivity projektu

1. Výběr adeptů na funkci školního asistenta a zajištění jejich základní odborné kvalifikace

2. Zvyšování kompetencí školních asistentů a spolupracujících pedagogů, příprava vzdělávacích kurzů dle potřeb zapojených ZŠ

Cílem kurzů je seznámení s přínosy funkce školního asistenta pro výuku, možnosti efektivní spolupráce a komunikace se školním asistentem, soc. znev. žáky a jejich rodiči.

I. Kurzy pro školní asistenty a úzce spolupracující pedagogy - realizovány budou vždy na některé ze zapojených ZŠ

a) Jak vytvořit ve škole tandem: kurz pro pedagogy a jejich asistenty (trénink týmové spolupráce) – 2 denní kurz
b) Efektivní opatření s cílem zlepšení podmínek pro vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků - jednodenní kurz, vedený 2 lektory
c) Asistent pedagoga, učitel a specifické potřeby sociálně znevýhodněných žáků - třídenní interaktivní kurz

II. Kurzy do sborovny - účastní se jich školní asistenti a pedagogičtí pracovníci školy, realizovány budou na každé ZŠ,

a) Začínáme s asistentem pedagoga - jednodenní úvodní kurz
b) Komunikace pracovníků školy s rodiči sociálně znevýhodněných žáků - jednodenní interaktivní kurz

3. Zapojení školních asistentů do škol, jejich průběžná metodická podpora a supervize

Školní asistenti budou mít při své práci na ZŠ i v rodinách k dispozici průběžnou metodickou podporu ze strany metodiků projektu (osobní setkání i mailová komunikace); 2. školní asistent navštíví zkušené asistenty pedagoga v jiné škole; 3. pravidelná setkání všech školních asistentů v projektu a realizačním týmem v Praze; 4. supervize.

4. Ustanovení systému průběžné spolupráce a výměny zkušeností

Pro průběžnou podporu vytvoříme webový informační portál s cílem poskytnout informační servis školám zapojeným i nezapojeným do projektu. Kvartálně schůzky metodiků, školních asistentů, možnost též spol. pedagogů k možnosti diskuse a předávání zkušeností. V závěru projektu workshopy určené pedagogům k výměně zkušeností a distribuce metodiky s příklady dobré praxe vytvořené v projektu.

5. Tvorba metodiky dobré praxe – vyrovnávacího nástroje školního asistenta

Zkušenosti a příklady dobré praxe budou systematizovány v metodickém dokumentu coby výstup projektu, který bude distribuován odborné veřejnosti i učitelům do škol ve Středočeském kraji i mimo něj.

AKTUALITY

ZŠ speciální v Psárech přijme asistenta pedagoga

23.09.2020

Pro naši ZŠ speciální v Psárech hledáme asistentku/asistenta pedagoga k dětem s kombinovaným postižením. Úvazek 0,75. Nástup možný ihned. Asistentské vzdělání není nutné, lze dodělat. Dobrá dostupnost z Prahy MHD. >>

MŠ v Říčanech – Kuří hledá asistenta pedagoga na 0,5 úvazek

23.09.2020

Pro Mateřskou školu Kuřátko v Říčanech – Kuří hledáme asistenta pedagoga, 20 hodin/týden, nástup nejlépe 1. října 2020. Nabízíme rodinnou atmosféru malé školy, přátelské a podnětné pracovní prostředí, nové a moderní zázemí, maximální materiální i personální podporu. Požadujeme laskavý, trpělivý a vstřícný přístup k dětem, schopnost pracovat v týmu a umět říci vlastní názor. >>

Jaké jsou vaše zkušenosti z distanční výuky a návratu dětí do školy?

22.09.2020

Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni prosí o vyplnění krátkého dotazníku. Cílem šetření je zmapovat zkušenosti a doporučení asistentů pedagoga a školních asistentů z období distanční výuky a návratu do škol. Šetření je anonymní a jeho výsledky chceme využít jako další podklad do diskusí o roli asistentů v českém vzdělávacím systému. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013