Asistent pedagoga

Kvalifikace školního asistenta

Možnosti kvalifikace školního asistenta jsou v dokumentech MŠMT poměrně složitě definovány, klíčové je ale tvrzení, podle kterého: „Na pozici školního asistenta může být zaměstnána i osoba s kvalifikací pedagogického pracovníka podle zákona o pedagogických pracovnících, pokud obě strany souhlasí s tím, že bude zaměstnán na pozici nepedagogického pracovníka a věnovat se bude pouze vymezeným činnostem.“ (MŠMT, Školní asistent v projektech OP VVV, str. 3; obdobně MŠMT, Přehled šablon a jejich věcný výklad…,str. 18 a str. 56). 

Jako školní asistent tedy může pracovat kdokoli, kdo má pedagogické vzdělání podle zákona o pedagogických pracovnících – jinak řečeno, kdokoli, kdo je kvalifikovaný na pozici např. učitele, vychovatele, pedagoga volného času nebo i asistenta pedagoga.
Školním asistentem se může stát:

  • absolvent/ka SŠ, VOŠ nebo VŠ v oboru s pedagogickým zaměřením;
  • absolvent/ka SŠ, VOŠ nebo VŠ v oboru s nepedagogickým zaměřením, který/á si doplní vzdělání v kurzu studium pedagogiky nebo v kurzu studium pro asistenty pedagoga; 
  • absolvent/ka SŠ, VOŠ nebo VŠ v oboru s nepedagogickým zaměřením, který/á si doplní vzdělání na VŠ v kurzu celoživotního vzdělávání s pedagogickým zaměřením; 
  • ale i třeba uchazeč, který má „jen“ ukončené základní vzdělání (nebo je vyučený) a doplní si vzdělání v kurzu studium pro asistenty pedagoga;

Dle dokumentů MŠMT se školním asistentem může stát také uchazeč bez pedagogického vzdělání, který má SŠ s maturitou a absolvoval akreditovaný kurz pro práci s dětmi a mládeží (aniž by se nutně jednalo o kvalifikační pedagogické studium) nebo i výkonný umělec – takový školní asistent se ovšem bude ve své práci soustředit jen na podporu rozvoje mimoškolních a volnočasových aktivit, pomoc při přípravě žáka na výuku a rozvíjení jeho nadání, event. také pomoc při zajištění výjezdů školy a podporu pedagogů při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (tedy se nevěnuje práci v rodině žáka, ani zprostředkování komunikace mezi školou a rodinami žáků).


Zdroj:
MŠMT. Školní asistent v projektech OP VVV. [online, cit. 2017-06-06] Dostupné z:
http://www.msmt.cz/uploads/OP_VVV/Vyzva_Inkluzivni_vzdelavani/Skolni_asistent_vyklad_OPVVV.pdf
MŠMT. Přehled šablon a jejich věcný výklad. Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání, programové období 2014 – 2020. [online, cit. 2017-06-06] Dostupné z:
http://www.msmt.cz/uploads/OP_VVV/Vyzva_zjednodusene_projekty_22_a23/Priloha_c_3_Prehled_sablon1.pdf

AKTUALITY

Mateřská škola Louňovice hledá školního asistenta úvazek 0,5

09.07.2020

Mateřská škola Louňovice Praha východ přijme od 1. září 2020 do 31. srpna 2021 školního asistenta/asistentku na poloviční úvazek tj. 4 hodiny denně dopoledne. Nabízíme rodinné prostředí malé MŠ uprostřed přírody, příjemný kolektiv. Požadujeme vzdělání dle platné legislativy, bezúhonnost a nadšení pro práci s dětmi. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Plzni-městě

01.07.2020

Hledám práci asistenta pedagoga v ZŠ nebo MŠ v Plzeň-město, úvazek 0,5; 0,75; 1,0. Mám akreditace na asistenta pedagoga a pedagoga volného času. Praxe v MŠ a u dětí v kroužku. Děti mám ráda a ráda bych jim dál pomáhala. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Plzni

01.07.2020

Hledám práci na pozici asistent pedagoga v Plzni v MŠ, ZŠ i v ZŠ speciální. Úvazek 0,75 -1,0. V lednu 2020 jsem dokončila bakalářské studium speciální pedagogiky. Praxi mám především z průběhu studia na škole, v pracovní pozici asistenta jsem zatím nepůsobila. Ráda se ale rychle přizpůsobuji a učím všemu potřebnému. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013