Aktuality

Lidovky.cz: Přibývá škol integrujících žáky s handicapem. Navzdory chybějící systémové podpoře

Podíl škol integrujících děti s různými handicapy roste, uvedla na pondělní tiskové konferenci Česká školní inspekce. Od školního roku 2010/2011 se těchto dětí vzdělává více v běžných než ve speciálních školách. Ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal i jeho náměstek Ondřej Andrys upozornili na to, že zatím se toto vzdělávání ve školách uskutečňuje bez systémové podpory.

Andrys ve světle současných vzrušených diskusí o tom, co přinesou změny chystané od 1. září, uvedl, že situace na českých školách je lepší, než by se mohlo zdát. Právo na vzdělávání v běžné škole mají děti s různými handicapy od roku 2005.

Podíl škol integrujících žáky s různými problémy roste prakticky u všech druhů postižení. Největší zkušenosti mají běžné školy s vývojovými poruchami učení, alespoň jednoho takového žáka vzdělávají v aktuálním školním roce tři čtvrtiny z nich. Výrazně roste podíl škol integrujících žáky s vývojovými poruchami chování...

Celý článek si můžete přečíst na www.lidovky.cz.

AKTUALITY

ZŠ Zlonice přijme asistenta pedagoga na 0,5 úvazku

10.10.2019

Základní škola Zlonice, okres Kladno přijme asistenta/asistentku pedagoga do 3. třídy k žákovi s II. stupněm podpůrného opatření na 0,5 úvazku s nástupem ihned. Podmínkou přijetí je splnění kvalifikačních předpokladů dle zákona č. 563/2004 Sb. Kurz asistenta pedagoga lze absolvovat i po přijetí, ale maturitní zkouška je podmínkou. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013