Dnes < > December 2019
Sunday PO ÚT ST ČT SO
Dec 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Jan 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Další zdroje informací o AP

NĚMEC, Z., ŠIMÁČKOVÁ – LAURENČÍKOVÁ, K., HÁJKOVÁ, V. (2014) Asistent pedagoga v inkluzivní škole.

V březnu 2014 vydala Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy útlou monografii přinášející nejdůležitější výsledky výzkumu zaměřeného na práci asistentů pedagoga v běžných základních školách. Publikace je volně ke stažení na webových stránkách katedry speciální pedagogiky. 

Stručná monografie je rámcově dělena do tří částí – výchozí teorie, prezentace výzkumu a formulace dílčích metodických doporučení. V první, teoretické části autoři jako východiska vlastního zkoumání prezentují legislativní ukotvení profese asistenta pedagoga a poznatky z některých domácích i zahraničních výzkumů na dané téma.

V druhé části autoři představují výsledky vlastního výzkumného šetření, které realizovali ve školním roce 2012/2013 na pětadvaceti základních školách z pěti krajů ČR. V rámci výzkumu proběhlo pozorování čtyřiceti asistentů pedagoga v průběhu vyučovacího dne a bylo realizováno 149 rozhovorů s asistenty, učiteli, řediteli škol i s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Ve výsledcích šetření jsou pojmenovávány požadavky na znalosti a osobnostní dispozice asistenta pedagoga, nedostatky v nastavení nepřímé pedagogické činnosti asistentů (přípravy, konzultace atd.) i rezervy ve využití různých forem přímé podpory žáků (práce s ostatními žáky ve třídě, individuální a skupinová výuka, doučování atd.).

V třetí a poslední části tato monografie přináší na výzkumu základní metodická doporučení pro práci asistenta pedagoga v inkluzivním modelu vzdělávání.

V přílohách publikace pak můžeme nalézt dva jednoduché nástroje pro utváření práce asistentů v praxi – formulář pro hodnocení práce asistenta pedagoga (jehož účelem je nalézt slabá místa v zapojení asistentů do vzdělávacího procesu) a schéma prostorového „umístění“ asistenta pedagoga ve třídě.

Celou publikaci si můžete volně stáhnout z odkazu: http://userweb.pedf.cuni.cz/ksppg/download/Asistent_pedagoga_FINAL.pdf

Zdroj: NĚMEC, Z., ŠÍMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ, K., HÁJKOVÁ, V. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Karolinum 2014. ISBN 978-80-7290-712-0.

AKTUALITY

InBáze z.s., nabízí kurz “Specifika práce asistenta pedagoga s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem”

05.12.2019

Kurz je určen především asistentům pedagoga a pedagogickým pracovníkům v mateřských a základních školách působících na území Prahy, kteří pracují s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem. Podmínkou účasti je znalost českého jazyka a dalšího cizího jazyka na úrovni min. B1 - B2. Kurz není kvalifikační, jde o doplňkové vzdělávání. >>

Asistent pedagoga hledá práci v Plzni a okolí

05.12.2019

Hledám práci jako asistentka pedagoga od ledna 2020, nejlépe na plný úvazek. Vystudovala jsem VoŠ pedagogického směru a jako asistentka mám osmiletou praxi, z toho čtyři roky na ZŠ a čtyři roky v MŠ běžné i speciální. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013