Dnes < > July 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
28
29
30
Jul 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Aug 1
2
3
4
5
6
7
8

Další zdroje informací o AP

NĚMEC, Z., ŠIMÁČKOVÁ – LAURENČÍKOVÁ, K., HÁJKOVÁ, V. (2014) Asistent pedagoga v inkluzivní škole.

V březnu 2014 vydala Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy útlou monografii přinášející nejdůležitější výsledky výzkumu zaměřeného na práci asistentů pedagoga v běžných základních školách. Publikace je volně ke stažení na webových stránkách katedry speciální pedagogiky. 

Stručná monografie je rámcově dělena do tří částí – výchozí teorie, prezentace výzkumu a formulace dílčích metodických doporučení. V první, teoretické části autoři jako východiska vlastního zkoumání prezentují legislativní ukotvení profese asistenta pedagoga a poznatky z některých domácích i zahraničních výzkumů na dané téma.

V druhé části autoři představují výsledky vlastního výzkumného šetření, které realizovali ve školním roce 2012/2013 na pětadvaceti základních školách z pěti krajů ČR. V rámci výzkumu proběhlo pozorování čtyřiceti asistentů pedagoga v průběhu vyučovacího dne a bylo realizováno 149 rozhovorů s asistenty, učiteli, řediteli škol i s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Ve výsledcích šetření jsou pojmenovávány požadavky na znalosti a osobnostní dispozice asistenta pedagoga, nedostatky v nastavení nepřímé pedagogické činnosti asistentů (přípravy, konzultace atd.) i rezervy ve využití různých forem přímé podpory žáků (práce s ostatními žáky ve třídě, individuální a skupinová výuka, doučování atd.).

V třetí a poslední části tato monografie přináší na výzkumu základní metodická doporučení pro práci asistenta pedagoga v inkluzivním modelu vzdělávání.

V přílohách publikace pak můžeme nalézt dva jednoduché nástroje pro utváření práce asistentů v praxi – formulář pro hodnocení práce asistenta pedagoga (jehož účelem je nalézt slabá místa v zapojení asistentů do vzdělávacího procesu) a schéma prostorového „umístění“ asistenta pedagoga ve třídě.

Celou publikaci si můžete volně stáhnout z odkazu: http://userweb.pedf.cuni.cz/ksppg/download/Asistent_pedagoga_FINAL.pdf

Zdroj: NĚMEC, Z., ŠÍMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ, K., HÁJKOVÁ, V. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Karolinum 2014. ISBN 978-80-7290-712-0.

AKTUALITY

Asistentka pedagoga hledá práci v Plzni-městě

01.07.2020

Hledám práci asistenta pedagoga v ZŠ nebo MŠ v Plzeň-město, úvazek 0,5; 0,75; 1,0. Mám akreditace na asistenta pedagoga a pedagoga volného času. Praxe v MŠ a u dětí v kroužku. Děti mám ráda a ráda bych jim dál pomáhala. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Plzni

01.07.2020

Hledám práci na pozici asistent pedagoga v Plzni v MŠ, ZŠ i v ZŠ speciální. Úvazek 0,75 -1,0. V lednu 2020 jsem dokončila bakalářské studium speciální pedagogiky. Praxi mám především z průběhu studia na škole, v pracovní pozici asistenta jsem zatím nepůsobila. Ráda se ale rychle přizpůsobuji a učím všemu potřebnému. >>

ZŠ v Praze 13 hledá dva asistenty pedagoga na 0,5 a 0.75 úvazek

01.07.2020

Základní škola, Praha 13, Mládí 135 nabízí od září 2020 dvě místa asistentů pedagoga. Jedno místo ve výši 0,5 úvazku k žákyni do 9. třídy a jedno místo ve výši 0,75 úvazku k dvěma žákům do 3. třídy. Příjemné prostředí, snadná dopravní dostupnost, dobrý a spolupracující kolektiv lidí. Kurz asistenta pedagoga je výhodou, ale ne nutností. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013