Aktuality

V pondělí 17. října začíná pátý ročník Týdne pro inkluzi

Více než 10 let mnoho českých učitelů vzdělává děti společně v běžných školách.

Na jejich podporu realizuje organizace Rytmus Týden pro inkluzi. Akce si klade za cíl přispět ke zlepšení podmínek pro začleňování dětí se znevýhodněním do běžných škol i do mimoškolních aktivit. Týden dává prostor pro společné zážitky, které mají přispět poznávání odlišností a podpořit vzájemný respekt a toleranci.

Letošní Týden proběhne od 17. do 23. října. Hlavním partnerem jsou pedagogické fakulty v ČR.


Více o akci najdete na http://tydenproinkluzi.cz/


Michaela Antalíková, lektorka seminářů pro pedagogické pracovníky a bývalá učitelka, spatřuje v letošním ročníku příležitost pro setkávání kolegů pedagogů. „Učitelé, kteří již děti s nejrůznějšími zdravotními, sociálními, jazykovými a dalšími odlišnostmi začleňují, nejlépe rozumí obavám ostatních pedagogů a mohou poskytnout užitečné rady a sdílet své vlastní zkušenosti.“ Vyzývá učitele inkluzivních škol, aby nabídli pomocnou ruku pedagogickým pracovníkům v okolí a pozvali je do svých tříd.

K akci se mohou připojit a uspořádat společnou aktivitu nejen školy, ale i mimoškolská zařízení, rodičovské iniciativy, organizace či veřejné instituce. V rámci posledního ročníku v roce 2013 se k akci připojilo 36 škol a univerzit a 17 organizací a institucí. Letos se akce zúčastní například Městská knihovna v Praze, Asociace veřejně prospěšných organizací, Nadace OSF, Amnesty International, divadlo Polárka v Brně a další.

„Zájemci mohou uspořádat tematickou diskuzi, hru, společné učení, výlet, promítání filmu či koncert. Tipy na aktivity lze najít na webových stránkách akce tydenproinkluzi.cz.“ říká koordinátorka Anna Kaucká.

(Tísková zpráva organizace Rytmus)

AKTUALITY

Rodiče hledají pro syna asistenta pedagoga do MŠ v Praze 7

21.01.2020

Rodiče shání pro svého syna, věk 3 roky, asistenta pedagoga do MŠ Visionary, Plynární 1617/10, Praha - Holešovice. Jedná se o dopolední práci na částečný úvazek, max 25,5 hod. týdně. Syn má středně těžkou až těžkou nedoslýchavost, s dopady na rozvoj řeči a vzdělávání. Sluchová vada je korigována sluchadly. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013