Dnes < > August 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
26
27
28
29
30
31
Aug 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Sep 1
2
3
4
5

Ke stažení

Reakce na problematické chování

Říká se, že „nejlepším obranou je útok.“ Toto rčení není pravděpodobně nikdy pravdivější než při vedení třídy.

Prevence je klíčovou složkou při řízení vyučování a preventivní údržba, kterou lze provádět pomocí proaktivních strategií, snižuje pravděpodobnost, že se učitelé setkají s problémovým chováním. Ale i dobře řízené vyučování čas od času čelí problémům.

Někteří učitelé narážejí na problémy s chováním při výuce pravidelně, nebo dokonce každodenně, neboť vyplývají z rozmáhající se „kultury neúcty“, která postupně pronikla i do škol. Ostatní mohou zažívat problémy s disciplínou jen vzácně, vyskytnou se pouze za neobvyklých okolností nebo situací. Ale bez ohledu na jejich četnost, víme, že určitě nastanou.

Učitelé musí být vybaveni nezbytnými nástroji, aby dokázali problematické chování žáků zvládnout profesionálně, ohleduplně, a zároveň přimět studenty k odpovědnosti a minimalizovat narušení výuky. Zní to složitě, ale lze toho dosáhnout za všech, kromě těch nejextrémnějších, okolností, a to použitím velmi výkonných reaktivních strategií.

Celý text si stáhněte zde.

AKTUALITY

© Nová škola, o.p.s. 2013