O projektu

Novinky v projektu

Dvoudenní kurz  "Asistent pedagoga, učitel a vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků" pořádá v rámci projektu Nová škola ve dnech 23. a 24. 5. v Praze v příjemném prostředí Toulcova dvora.

Kurz je určen jak školním asistentům, tak spolupracujícím pedagogům ze zapojených škol.

náplň kurzu

1. den - Historie a jazykové kódy romských žáků:

  • úvod do romistiky - původ a historie Romů v ČR, členění do subetnických skupin, jejich pojmenování a charakteristiky
  • romština a romský etnolekt češtiny – základní seznámení s gramatickou a jazykovou strukturou, mluvený projev dítěte a související možné omyly při diagnostikách SPU a LMP (včetně možné role asistentů při snaze o jejich eliminaci
  • bariéry ovlivňující vzdělávání romských dětí, role „ethnic asistents“ při jejich překonávání

2. den - Sociokulturní zázemí romských žáků:

  • romská rodina
  • nejdůležitější tradice v romské rodině
  • způsob výchovy dětí a učení se v romských rodinách
  • kdo je a za jakých podmínek autoritou (vztah k institucím)
  • spolupráce asistenta pedagoga a učitele s rodiči (jak komunikovat atd., příklady dobré praxe)
  • řešení konkrétních případů z praxe (bude vycházet z potřeb účastníků) + účastníci sami analyzují a definují specifika práce s minoritními (zejména romskými) dětmi

Kurz je akreditován u MŠMT.

Pro více informací a přihlašování se obraťte na Evu Horejcovou: eva.horejcova@novaskolaops.cz, mob.: 725 084 105

AKTUALITY

ZŠ speciální v Psárech přijme asistenta pedagoga

23.09.2020

Pro naši ZŠ speciální v Psárech hledáme asistentku/asistenta pedagoga k dětem s kombinovaným postižením. Úvazek 0,75. Nástup možný ihned. Asistentské vzdělání není nutné, lze dodělat. Dobrá dostupnost z Prahy MHD. >>

Jaké jsou vaše zkušenosti z distanční výuky a návratu dětí do školy?

22.09.2020

Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni prosí o vyplnění krátkého dotazníku. Cílem šetření je zmapovat zkušenosti a doporučení asistentů pedagoga a školních asistentů z období distanční výuky a návratu do škol. Šetření je anonymní a jeho výsledky chceme využít jako další podklad do diskusí o roli asistentů v českém vzdělávacím systému. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013