Aktuality

Zveme vás na dubnový kurz věnovaný vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků

Šestnáctihodinový akreditovaný kurz, který pořádá obecně prospěšná společnost Nová škola, proběhne v Praze 26. a 27. dubna.

Povedou ho zkušené lektorky Mgr. Marie Bořkovcová, Mgr. Kateřina Turková, Bc. Renata Berkyová, cena je 2.150 Kč.

Přihlásit se můžete pomocí elektronického formuláře ZDE.

Dvoudenní kurz vás seznámí s možnostmi podpory sociálně znevýhodněných žáků ve vzdělávání. Přiblíží jazykové a kulturní prostředí, ve kterém vyrůstají romské děti. Na příkladech z praxe ukáže možnosti podpory jejich školní úspěšnosti, především pak podpory v rozvíjení slovní zásoby v českém jazyce a dalších jazykových kompetencí.

Kurz je rozdělen do dvou bloků:

Blok I. Podpůrná opatření při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků (8h)

  • identifikace žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí, příčiny a důsledky sociálního znevýhodnění 
  • vazba mezi sociálním znevýhodněním a kulturní odlišností; specifika ve vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků
  • spolupráce školy s rodinami sociálně znevýhodněných dětí, pedagogizace rodinného prostředí dětí, příklady z praxe 
  • možnosti vytvoření podmínek pro inkluzivní vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků v rámci školy, individualizace výuky, podpora asistentů, školní klub, doučování
  • možnosti podpory sociálně znevýhodněných dětí mimo školu: spolupráce s organizacemi sociální péče a s nestátními neziskovými organizacemi, příklady z praxe 
  • práce s kazuistikami sociálně znevýhodněných žáků, identifikace podpory žáků ve vzdělávací praxi

Blok II. Bariéry vyplývající z nedostatečné znalosti vyučovacího jazyka a rozvoj jazykových kompetencí u romských žáků (8h)

  • jazykové kompetence a jejich uplatnění v rodinách dnešních romských dětí, příčiny jazykové heterogenity, současné poznatky o důsledcích monolingvismu a bilingvismu v kontextu vzdělávání 
  • základní informace o romštině a romském etnolektu češtiny, výklad vybraných pojmů, příklady podobností a rozdílů mezi romštinou a češtinou, které se odrážejí v mluveném projevu některých romských žáků 
  • jazykový odraz sociokulturních specifik, zdvořilostní fráze, nadřazené pojmy, spisovný a nespisovný jazyk; můžeme se domluvit aneb vnímání situací na základě vlastní kultury, práce s kazuistikami z praxe 
  • existující materiály a metody pro podporu dětí z jazykově odlišného prostředí, význam a postavení romských pohádek v romské kultuře, texty romských autorů využitelné ve výuce 
  • aktivity vhodné pro práci s dětmi ovlivněné romským etnolektem češtiny, příprava a sdílení praktických materiálů zaměřených na rozvoj jazykových kompetencí u sociálně znevýhodněných romských žáků

 

AKTUALITY

Asistentka pedagoga hledá práci v okrese Přerov, příp. Kroměříž nebo Olomouc

11.08.2020

hledám práci asistenta pedagoga v okrese Přerov, příp. Kroměříž nebo Olomouc na úvazek 0,5; 0,75 nebo 1,00. Mám absolvovaný kurz asistenta pedagoga a další vzdělání bych si ráda doplnila. K dětem mám velmi kladný vztah i bohaté zkušenosti s nimi a mým snem i životním cílem je s nimi pracovat a věnovat se jim, být jim nápomocná a předávat jim znalosti a dovednosti s láskou a pochopením. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v Praze na 0,5 úvazek

11.08.2020

Hledám práci asistenta pedagoga. Město: Praha 1 - 10, úvazek: 0,5 - z důvodu denního studia na PedF UK., kvalifikace: momentálně absolvuji kvalifikační kurz potřebný k pozici asistenta pedagoga. Jsem zároveň studentkou PedF UK, a touto pozicí se chci samostatně vzdělávat a posouvat v pedagogické oblasti. >>

Zájemkyně hledá práci jako asistentka pedagoga v Praze 9

11.08.2020

Ráda bych pracovala jako asistentka pedagoga na 0,5 úvazek, nejlépe na Praze 9. Zatím nemám kurz, ale jsem maminkou 10letého chlapce s vývojovou dysfázií, specifickými poruchami učeni, aut. spektrem a 5letého zatím nemluvícího. Ráda bych pomohla a uplatnila své zkušenosti, je mi 34 let. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013