<< předchozí 11/2017 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10

Další zdroje informací o AP

Literatura o AP

BALVÍN, J., (2000). Romský pedagogický asistent a jeho možnosti při výchově romských dětí.

Článek poukazuje na etické zásady v práci pedagogických asistentů působících u romských žáků, zabývá se možností propojení „přirozených schopností“ romských žáků a dovedností asistentů. V druhé části článku autor uvádí možnosti práce asistenta ve volném času žáků s podrobným popisem konkrétních her využitelných pro vzdělávání romských žáků. >>

ČECHOVSKÁ, L. (2011). Role mentoringu ve školní instituci.

Článek nepojednává přímo o asistentech pedagoga, zabývá se ale prací mentorů a jejich možným využitím ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním – na webu pro asistenty pedagoga je článek uveden proto, že některé role a pozice zde přisuzované mentorům by asistenti pedagoga mohli v praxi velmi dobře zaujmout a zastávat. >>

DROTÁROVÁ, L. (2006) Asistent pedagoga - stav v ČR 2006

Publikace vydaná Institutem pedagogicko-psychologického poradenství ČR přináší poznatky z výzkumu, který autorka realizovala ve více než stovce škol, ve kterých působili asistenti pedagoga pro žáky „ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí“. >>

LUHANOVÁ, A. (2013). Jaká je úloha asistentů ve výuce?

Článek vychází z osobních zkušeností autorky na pozici asistentky pedagoga v základní škole v pražských Kunraticích a ve finské speciální škole Kivenpuiston koulu, pojednává o konkrétních rozdílech i shodných prvcích ve využití asistentů v těchto školách. >>

TEPLÁ, M., (2015). Asistent pedagoga

Brožura je praktickým pomocníkem tam, kde pozice asistenta teprve vzniká, ale i ve školách, kde již asistent nebo asistenti pedagoga pracují. Pomáhá se samotným vytvořením pracovního místa, výběrem vhodného kandidáta, ale i se správným nastavením pravomocí a náplně práce. Poradí, jak předcházet konfliktům a nedorozuměním. >>

TEPLÁ, M., ŠMEJKALOVÁ, H. (2007) Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením.

Stručná publikace M. Teplé a H. Šmejkalové vyšla v době, kdy byli – na základě nové školské legislativy – asistenti pedagoga nově zaváděni do mnoha běžných základních škol. Autorky prezentují nejdůležitější informace oblasti legislativy i z oblastí náplně práce a metodického vedení pedagogických asistentů. >>

AKTUALITY

Asistentka pedagoga poptává práci v Českých Budějovicích

20.11.2017

Poptávám pracovní pozici asistenta pedagoga,osobního asistenta,pedagogického asistenta v MŠ, ZŠ, družině popř. střední škole v Českých Budějovicích. Mám středoškolské vzdělání a kurz asistenta pedagoga. Praxi s dětmi ADHD. Zájem mám o práci na plný úvazek v 8.plat.třídě, popř. 0,75 úvazku. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013