Práce

Vytvořeno: 18.04.2024
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda je problém když AP nesedí v hodině jen se žákem s PO, ale třeba sedí i se žákem, který nemá žádná opatření ale svým chováním často narušuje výuku. Když však pracuje s AP, tak je klid.
Normálně sedí AP sám v lavici a na pokyn vyučujícího si sedá k dětem nebo ony k němu.
Děkuji.

Odpověď:

Dobrý den,

v praxi platí, že asistent pedagoga sice představuje „podpůrné opatření“ ve vzdělávání ve konkrétního žáka se speciálními vzdělávacími potřebami (podle § 16 školského zákona), na druhou stranu ale asistent pedagoga má primárně zajišťovat podporu učitele a může pracovat i s ostatními žáky (podle § 5 vyhlášky č. 27/2016 Sb.). Cílem práce asistenta pedagoga s ostatními žáky ve třídě by mělo být to, aby učitel sám získal více času na podporu žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.

Tedy ano – pokud asistent pedagoga podle potřeby zvládá střídat podporu žáka se speciálními vzdělávacími potřebami s podporou u jiného žáka, který dosud žádné speciální vzdělávací potřeby nemá, a pokud toto nastavení práce asistenta pomáhá učiteli tak, aby i on sám (učitel) měl na žáka se speciálními vzdělávacími potřebami více času, pak je principálně vše v pořádku.

S přáním všeho dobrého,

Zbyněk Němec,

Nová škola, o.p.s.

«   zpět