Pravomoce

Vytvořeno: 30.03.2017
Dobrý den, ráda bych se zeptala,jak mám z pozice asistenta pedagoga, který ma ve třídě žáka s doporučením poradny na individuální vzdělávací plán, řešit fakt, že tento plán nejenže není sepsány, ale ani se ona doporučení na podpůrné prostředky při výuce v českém jazyce nedodržují. Zak jr z cestiny ve stresu az si ubližuje, ale paní učitelka mu nepomaha a zakuzuje i mne mu pomahat pri testech, ktere jsou naprosto neumerne jeho postizeni.jsem na skole kratce ,ve vsech predmetech se mi s učiteli hezky spolupracuje ,krom cestiny.

Odpověď:

Dobrý den, děkuji za dotaz a omlouvám se za zpoždění s odpovědí. Určitě je v zájmu všech zúčastněných řešit situaci tak, abyste se nedostala do konfliktu s příslušnou paní učitelkou. Doporučoval bych tedy, abyste se v první řadě pokusila obrátit na poradenské pracovníky: 1) Ve škole by měl nad výukou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami držet určitý dohled buď školní speciální pedagog (pokud je ve škole tato funkce zřízena) nebo výchovný poradce (častější možnost tam, kde specální pedagog není). Zkuste tedy požádat o radu nebo pomoc tohoto poradenského pracovníka školy. 2) Z institucí mimo školu by na průběh vzdělávání žáka mělo dohlížet poradenské pracoviště (pedagogicko-psychologická poradna nebo speciálně pedagogické centrum), které má žáka v péči. Je tedy možné požádat pracovníky PPP nebo SPC o pomoc s řešením situace. Pracovník PPP nebo SPC by měl mít možnost školu navštívit a "domluvit" přímo oné paní učitelce.

«   zpět