Délka pracovního úvazku
Vytvořeno: 16.02.2020
Dobrý den,
pracuji jako asistent pedagoga v přípravné třídě ZŠ.
Moje pracovní doba je oficiálně od 7:40 do 14:30 hod. Ve skutečnosti jsem v práci od 7:30, vyučování v přípravce končí 11:40. Děti se předávají ve třídě vychovatelkám družiny do 11:45. Poté mám do 12:30 každý den konzultaci s paní učitelkou, která je povinná. Ve 12:30 jdu pro další děti a s nimi do družiny. Tuto konzultaci si musím nadělávat každý den. Proto končím ve 14:30.Od ledna 2020 mám platové zařazení v 9 třídě a čtvrtém platovém stupni při plném pracovním úvazku.
Od března 2020 budu mít V. platový stupeň.
Děti v družině jsou nezvladatelné, jedna kolegyně se z nich již duševně zhroutila. Sešlo se zde šest chlapců s obtížnými diagnózami, osobně bych spíše řekla, vychovávaných takzvanou volnou výchovou. Abych nenásledovala kolegyni, uvažuji o snížení úvazku. Můžete mi prosím říci, zda se přestávky počítají do pracovní doby?
Dále nevím, jaký budu mít vlastně pracovní úvazek a tudíž i výplatu, pokud bych pracovala pouze do 11:45?
Dále mě zajímá, zda má asistentka pedagoga, vypomáhající ve školní družině, možnost napsat poznámku do notýsku žáka, aby rodiče byli informováni o chování svého dítěte.
A vůbec, jak postupovat při výchově těchto dětí, když kolegyně vychovatelka z družiny (tedy moje nadřízená), nechce tyto problémy řešit a nechává děti dělat co chtějí.
Pokud supluji za paní učitelku v přípravce, bylo mi řečeno, že si mohu vybrat 0,5 hod. náhradního volna za dvě odučené hodiny v přípravce, chci se zeptat, zda je tomu skutečně tak?
Dále mě zajímá, zda mám nárok na osobní ohodnocení, které nemám. Ve škole jsem od roku 2018.
Děkuji Vám za odpověď.
S pozdravem
Irena Lucáková
pracuji jako asistent pedagoga v přípravné třídě ZŠ.
Moje pracovní doba je oficiálně od 7:40 do 14:30 hod. Ve skutečnosti jsem v práci od 7:30, vyučování v přípravce končí 11:40. Děti se předávají ve třídě vychovatelkám družiny do 11:45. Poté mám do 12:30 každý den konzultaci s paní učitelkou, která je povinná. Ve 12:30 jdu pro další děti a s nimi do družiny. Tuto konzultaci si musím nadělávat každý den. Proto končím ve 14:30.Od ledna 2020 mám platové zařazení v 9 třídě a čtvrtém platovém stupni při plném pracovním úvazku.
Od března 2020 budu mít V. platový stupeň.
Děti v družině jsou nezvladatelné, jedna kolegyně se z nich již duševně zhroutila. Sešlo se zde šest chlapců s obtížnými diagnózami, osobně bych spíše řekla, vychovávaných takzvanou volnou výchovou. Abych nenásledovala kolegyni, uvažuji o snížení úvazku. Můžete mi prosím říci, zda se přestávky počítají do pracovní doby?
Dále nevím, jaký budu mít vlastně pracovní úvazek a tudíž i výplatu, pokud bych pracovala pouze do 11:45?
Dále mě zajímá, zda má asistentka pedagoga, vypomáhající ve školní družině, možnost napsat poznámku do notýsku žáka, aby rodiče byli informováni o chování svého dítěte.
A vůbec, jak postupovat při výchově těchto dětí, když kolegyně vychovatelka z družiny (tedy moje nadřízená), nechce tyto problémy řešit a nechává děti dělat co chtějí.
Pokud supluji za paní učitelku v přípravce, bylo mi řečeno, že si mohu vybrat 0,5 hod. náhradního volna za dvě odučené hodiny v přípravce, chci se zeptat, zda je tomu skutečně tak?
Dále mě zajímá, zda mám nárok na osobní ohodnocení, které nemám. Ve škole jsem od roku 2018.
Děkuji Vám za odpověď.
S pozdravem
Irena Lucáková
Odpověď:
Dobrý den,
k Vašim dotazům:
Konzultace s učitelkou by měla být součástí Vaší pracovní doby, jde o tzv. "nepřímou pedagogickou činnost", která je běžnou součástí pracovního úvazku.
Zařazení do 9. platové třídy je velmi dobré - asistenti oficiálně mohou být v rozmezí od 4. do 9. platové třídy, Vaše zařazení je tedy to nejlepší, které Vám vedení školy mohlo dát.
Platový stupeň se zvyšuje automaticky, se stoupající délkou praxe (podle tabulek).
Výplata se při snížení úvazku krátí přímo úměrně zkrácení pracovní doby - pokud by se Vaše pracovní doba krátila například o třetinu, klesne Vám přibližně o třetinu i mzda (není to zcela přesné, může se tam ještě změnit daňové zatížení).
Případné zapisování poznámek asistentem závisí na dohodě s vedoucím pedagogickým pracovníkem, tedy učitelem nebo vychovatelem. Pokud se na tom s vychovatelkou domluvíte, můžete dítěti zapsat poznámku i Vy, vychovatelka ale musí vždy o poznámce vědět a musí s jejím zněním souhlasit (zodpovědnost je totiž na ní).
Jak pracovat s obtížně vychovatelnými dětmi Vám takto na dálku pochopitelně poradit neumím - to musíte konzultovat s někým, kdo dané žáky a jejich projevy chování zná.
Suplovat za učitele by asistenti neměli, ovšem ve výjimečných případech - když ředitel prokazatelně nemůže zajistit jiného kvalifikovaného učitele - se suplování asistentem připouští. Pokud suplování probíhá v rámci pracovní doby asistenta, je jen na vedení školy, zda za to asistentovi dá nějaký benefit (spíše odměnu, náhradní volno jako benefit je v tomto dost netradiční).
Osobní ohodnocení není nárokovatelné, záleží na možnostech školního rozpočtu a rozhodnutí ředitele školy.