Financování AP do tříd podle §16 odst.9

Vytvořeno: 11.04.2024
Dobrý den, máme otevřené třídy pro žáky s vadami řeči v běžné škole, kde nejsou financováni asistenti, Tyto třídy mají mít podle nařízení vlády chybějící asistenty kompenzované tím, že se jim za každého žáka s logopedickou vadou zvyšuje PH max o 1 hodinu( viz §5a), dle vaší odpovědi z 5.4.2024. Myslíte tím, že když máme např. 40 dětí ve speciálních třídách otevřených na vady řeči závažné zvyšuje se PH max školy o 40 hodin? Jak nám tedy zvýšený počet hodin na výuku bude kompenzovat potřebu AP? Mohu z AP udělat tandemového učitele za předpokladu, že má Bc. spec pedagogiku?
Děkuji za odpověď.
I.Sanvenero

Odpověď:

Dobrý den,

jen pro jistotu poznamenávám, že to, že je ve třídách pro žáky s vadami řeči chybějící pozice AP kompenzována navýšeným PHmax., je jen má domněnka, která vychází z toho, že v těchto třídách (jako v jediném typy tříd) nelze financovat pozici AP a zároveň jen v těchto třídách je ona možnost zvýšení PHmax.

Zájemce s bakalářským titulem ze speciální pedagogiky na místě tandemového učitele zaměstnat můžete, ale jen jako nekvalifikovaného, a pouze za předpokladu, že se o místo neuchází jiný kvalifikovanější zájemce. Možnost financování tandemového učitele z navýšeného PHmax ale ještě doporučuji ověřit dotazem na ministerstvo školství nebo na tzv. „střední článek podpory“ (viz https://www.edu.cz/podpora-skol/projekty-op-jak/ips-stredni-clanek/ .)

S přáním všeho dobrého,

Zbyněk Němec

Nová škola, o.p.s.

«   zpět