Asistent pedagoga v pripravne tride- rozsah uvazku
Domnívala jsem se, že tedy minimálně do 15h bude moznost, aby byl ve škole.
Daník je ve třídě 1, kdo.má podp.op., je tam spolu s ním 10 dětí.
Nicmeně od začátku roku to probíhá tak, že mne nutí vyzvedávat syna v 13.25 (s tím, že as.ped. má pracovní dobu do 14h)
Tedy ještě názorně to je ve škole takto:
Začátek vyuč. samozřejme 8h., chtějí, aby syn přišel nejpozději 7.45-7.50 do třídy, do cca 11.30 je vyučování.
11.30-11.45 oběd.
Pak má přípravná třída do 13.30 vlastní družinu (bez p.uč.), kde vlastně vychovatelku dělá synova asistentka.
Ve 13.30 odvede děti do "velke" družiny , pro první třídy, kde jsou už jiní vychovatelé. Daník tam tedy nesmí, vypsali ho aktivně pryč.
Dlužno říct, že bez p.asistentky bych nechtěla, aby tam byl, to myslím spíš bez ní zvládne vyučování. Při volné hře v tak velké skupině by asi velmi rychle byl šikanovaný, má velké potíže s řečí a i na hřišti, když jde se mnou musím dávat dost pozor.
Chápu, že jsou nějaké nepřímé hodiny práce ap., ale nevím jestli tedy tohle rozložení podpory pro syna je správné. Nevím jak to mám zjistit a mít nějaké argumenty pro diskusi se školou. Je možné, že si to ve škole rozpočítali správně... skutečně nenacházím způsob, jak to zjistit.
Dostala jsem se s tím tedy do dost nečekane situace a velmi obtížné, ptž mám ješte mlafší holčičku s dmo a jezdíme denně na rehabilitace a ja to stěží zvládám různě skloubit dohromady. Nehledě k tomu, že kdybych pracovala, tak by to bylo ještě horší, ptž jsem pracovala v nemocnici, v ordinaci bych měla objednamé pacienty na měsíce dopředu a jak bych ze dne na den to rušila..?
Nikdy jsem nemínila ho tam nechávat do 18h apod., ale přece jenom někdy aspoň do 15.30 bych to potřebovala.
Přitom reálně je to úplně bizarni, ptž syn 3x týdně chodí na logo, ergo apod, takže odchází jeste i dřív než v půl2. V zasade by stejně měla volno, jenom pokud by došlo k nějaké změne, na kt bych ji zavčas upozornila, tak by bylo potřeba tam zůstat .
Musela jsem po a středu vyřešit tak, že jsem zaplatila synovi indi.lekci aj a krouzek aj, ale je to skutečně vysoko zpoplatněné. Družinu po mně chteji též uhradit v plné výši, i když může jen na část družiny.
Samozřejme se to v druhém pololetí může být jinak a já se octnu zase v situaci, že ho musím vzit ze školy, tak časně.
Ohradila jsem se, měli jsme schůzku, t rdili tak zmatečně, že má jen 32h příme práce, nejsou si jisti... stejne musi i dělat dozor na chodbě.ap. A tedy , že v mimořádném případě, tam ta asistentka zůstane s Daníkem do 16h (když budu s dcerou na rhb) , tak asi 1-2x zapololeti.. To vnimam jako bizarni, ptž pokud je teda ten rozvrh práce asistenta dle nich správný, tak nevím proč bych si měla nárokovat od úplně cizí osoby vlastně bezúplatné hlídání.
Pak jsem se tedy obrátila na spc, ty v pondělí udělali náslech, 9.10. bude schůzka, kvůli té asistenci pozvou vedení.
Já mam pocit, že nemám žadné relevantní podklady, jak to tedy správně má být a nevím,co můžu a nemůžu na té schůzce chtít.
Bylo by, prosím, možné, kdybyste mi poradil?
mocx děkuji, Lenka Frantinová
Odpověď:
Dobrý den,
podle vyhlášky o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (vyhláška č. 27/2016 Sb., příloha 1) má být pracovní doba asistenta pedagoga při plném úvazku rozdělena na 36 hodin přímé a 4 hodiny nepřímé pedagogické činnosti týdně. Pokud by práce asistentky pedagoga byla rozvržena rovnoměrně na všechny dny v týdnu, vycházelo by to na cca 7 hodin a 12 minut přímé pedagogické činnosti denně – pokud tedy Váš syn přichází do školy na 7:45, přímá pedagogická činnost asistentky pedagoga by logicky měla být nastavena na 7:45 – 14:57 každý den; po domluvě je samozřejmě možné, aby některý den asistentka končila už před druhou, když další zůstane v práci do čtyř… Rozhodně ale není v pořádku, aby přímá pedagogická činnost končila paní asistentce pravidelně už v půl druhé (pokud má celý pracovní úvazek). Konkrétní nastavení času asistence rozhodně řešte jak se školou, tak i se speciálně pedagogickým centrem.
S přáním všeho dobrého,
Zbyněk Němec
Nová škola, o.p.s.